SSD

کارت حافظه با ظرفیت 32 گیگابایت

ssd samsung 32gb-ssdbazar

کارت حافظه با ظرفیت 32 گیگابایت

کارت حافظه با ظرفیت 32 گیگابایت

ارائه پرظرفيت‌ترين کارت حافظه NAND توسط شرکت سامسونگ

شرکت سامسونگ اعلام کرد که پرظرفيت‌ترين کارت حافظه داخلی NAND را که حجم آن نسبت به مدل پیشین تا دو برابر افزایش یافته است، با قابليت ذخيره 32 گيگابايت اطلاعات به بازار عرضه مي‌کند.

کارت حافظه با ظرفیت 32 گیگابایت

کارت حافظه با ظرفیت 32 گیگابایت

کارت حافظه با تکنولوژی moviNAND سامسونگ

نخستين کارت حافظه در جهان محسوب مي‌شود که به تراشه 32 گيگابيتی مبتنی بر فناوری ليتوگرافی 30 نانومتری مجهز شده است.

این در حالی است که حافظه‌های moviNAND موجود در بازار از تراشه‌های 16 گيگابايتی مبتنی بر فناوری های 40 نانومتری استفاده می کنند.

هر يک از حافظه‌هاي 32 گيگابايتی moviNAND شامل هشت تراشه 4 گيگابيتی 30 نانومتری، يک کارت چندرسانه‌ای(MMC) کنترلی و يک برنامه ويژه داخلی میشوند.

کارت‌های 30 نانومتری moviNAND سامسونگ با ظرفيت‌های 16، 8 و 4 گيگابایتی نيز ساخته شده‌اند.

به دنبال افزايش سيستم‌های ذخيره‌سازی اطلاعات شخصی در دستگاه‌های ديجيتالی همراه، کارشناسان پيش‌بينی میکنند که ظرف 4 سال آتی گستره کارت‌های حافظه با ظرفيت بيشتر بسيار افزايش يابد.

شرکت تحقيقاتی iSupply بر پايه مطالعات اخير خود اميدوار است که تا پایان سال 2018 ميلادی ميزان عرضه حافظه‌های 32 گيگابايتی و بالاتر تا هشت برابر افزايش پيدا کند.

به گفته شرکت iSupply، تاکنون حدود 120 ميليون کارت حافظه 16 گيگابيتی NAND عرضه شده است.که اين رقم 13 درصد از کل حافظه‌های عرضه شده در بازارهای جهانی را شامل می شود.

احتمال می رود که تا پایان سال 2018 ميلادی 950 ميليون عدد از اين کارت‌های حافظه وارد بازار شود.که اين رقم نيز 72 درصد کل کارت‌های حافظه در جهان است.

 

لینک کارت های حافظه موجود در سایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *