SSD

تفاوت درایوهای Enterprise و Consumer Solid State

samsung enterprise vs consumer ssdbazar

آیا واقعا بین درایوهای Enterprise و Consumer Solid State تفاوت وجود دارد؟

 

تفاوت بین درایوهای Enterprise  و Consumer Solid State در هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرد. آیا میتوان با هزینه کمتر ssd مورد نیاز خود را تهیه کنند؟

چرا درایوهای حالت جامد ارزان قیمت مصرف کننده را در سخت افزارهای کلاس سازمانی نصب نمی کنید؟

بگذارید ببینیم چه روشهایی وجود دارد:

درایوهای حالت جامد(ssd) از دیرباز به دو دلیل معروف بوده اند:

  1. سریع بودن
  2. گران بودن

اگرچه قیمتها بسیار کمتر از قیمت قبلی است. اما هنوز تفاوت در درایوهای Enterprise و Consumer Solid State وجود دارد.

بنابراین ، چرا درایوهای ارزان قیمت را در سخت افزارهای کلاس سازمانی نصب نکنید؟

یک جستجوی ساده  نشان داد که یک SSD Enterprise (سروری) نیم ترابایتی ​​حدود 329 دلار فروخته می شود. در حالی که یک SSD Consumer (مصرف کننده) با اندازه مشابه یک سوم قیمت 126 دلار بود. برای درک اینکه چرا درایوهای مصرف کننده و سازمانی اینقدر متفاوت هستند، لازم است کمی در مورد نحوه کار SSD ها بدانیم.

نحوه کار SSD:

1.SSD مصرف کننده:

یکی از راه هایی که تولید کنندگان ظرفیت SSD های خود را افزایش می دهند، افزایش تعداد بیت هایی است که می توانند در هر سلول ذخیره شوند. افزایش عمق بیت، ظرفیت را افزایش می دهد. اما به طور بالقوه طول عمر دستگاه را کاهش می دهد.

(بسته به تعداد دفعات رونویسی داده ها) SSD های درجه مصرف کننده مانند آنچه در بالا ذکر شد معمولاً TLC (سلول سه سطحی) هستند.

به این معنی که می توان سه بیت را در هر سلول ذخیره کرد. برخی از SSD های مصرف کننده حتی QLC هستند و در هر سلول چهار بیت ذخیره می کنند. در مقابل، SSD های سازمانی اغلب SLC (یک بیت در هر سلول) یا MLC (دو بیت در هر سلول) هستند.

2.SSD سروری:

ssd samsung

pm1725-3.2 u.2 ssdbazar samsung

در مقابل، SSD های سازمانی اغلب SLC (یک بیت در هر سلول) یا MLC (دو بیت در هر سلول) هستند.حتی اگر یک درایو حالت جامد درجه مصرف کننده و یک درایو سرور هر دو دارای معماری یکسانی باشند.

(برای مثال MLC)، درایو سازمانی تقریباً برای تعداد بیشتری از چرخه های نوشتن رتبه بندی می شود. یکی از راههایی که سازندگان از فرسودگی زودرس SSD جلوگیری می کنند، تهیه بیش از حد درایوها است.

به عبارت دیگر، تنها بخشی از ظرفیت درایو برای استفاده در دسترس است. ظرفیت باقی مانده برای استفاده توسط کنترل کننده فلاش اختصاص داده شده است. بخشی از این ظرفیت بلااستفاده به عنوان ذخیره اضافی استفاده می شود.

با فرسوده شدن سلول ها ، از سلول های یدکی برای افزایش طول عمر درایو استفاده می شود. SSD های کلاس Enterprise تمایل به داشتن تعداد بیشتری بلوک یدکی نسبت به درایوهای مصرفی دارند.

نحوه عملکرد و دیگر تفاوت ها:

یکی دیگر از تفاوت های کلیدی بین SSD های سازمانی و مصرف کننده این است که درایوهای Enterprise معمولاً عملکرد قابل پیش بینی تری را ارائه می دهند. این به نحوه نوشتن داده ها در درایوها مربوط می شود.

وقتی داده ها روی یک هارد دیسک سنتی و در حال چرخش رونویسی می شوند، داده های جدید را می توان بر روی داده های قدیمی نوشت.

این مورد در مورد SSD ها صادق نیست. قبل از اینکه یک سلول با داده های جدید رونویسی شود، ابتدا باید محتویات موجود آن را پاک کرد.

تکمیل این چرخه پاک کردن کمی زمان می برد. به طور معمول ، تولید کنندگان SSD داده های جدیدی را به قسمت های بلااستفاده درایو می نویسند. سپس داده های “رونویسی” را بعداً به عنوان بخشی از فرایند جمع آوری زباله حذف می کنند.

این امر دو کار را انجام می دهد:

  1. عملیات نوشتن را به طور یکنواخت در سراسر درایو توزیع می کند.(طول عمر درایو را افزایش می دهد.)
  2. به عملکرد بهتر درایو نسبت به زمانی که نیاز به پاک شدن فوری بود کمک می کند.

با شروع پر شدن SSD ها ، فضای کمتری برای ذخیره داده های بازنویسی وجود دارد. بنابراین عملکرد به دلیل نیاز به پاک کردن داده های موجود در زمان واقعی کاهش می یابد.

درایوهای کلاس Enterprise از برخی از ظرفیت های ذخیره شده خود برای کمک به این فرایند استفاده می کنند.(و همچنین ممکن است عملیات نوشتن / پاک کردن موازی را انجام دهند.) تا عملکرد نوشتن قابل پیش بینی تری را ارائه دهند.

نتیجه گیری:

PM9A3 ssdbazar ssd samsung اس اس دی

PM9A3 ssdbazar samsung اس اس دی

در چند سال گذشته ،بسیاری از مردم می گفتند که هیچ تفاوتی بین درایوهای کلاس سازمانی و درایوهای درجه مصرف کننده وجود ندارد.

استدلال آنها بر این ایده استوار است که ایجاد یک درایو با توانایی کمتر برای بازار مصرف مستلزم توسعه سیستم عامل متفاوت از آنچه در درایوهای کلاس سازمانی وجود دارد، است.

از نظر تجاری ،مقرون به صرفه تر است که دقیقا همان درایو مورد به مصرف کنندگان و شرکت ها به فروش برسد.

در حالی که احتمالاً برخی از تولیدکنندگان این کار را انجام می دهند.حداقل برخی از تولیدکنندگان تفاوت بین درایوهای مصرفی و سازمانی خود را به وضوح بیان می کنند.

حتی اگر به معنای واقعی کلمه هیچ تفاوت محسوسی بین محرک های سازمانی و مصرف کننده وجود نداشته باشد. باز هم عاقلانه است که مشاغل با وجود تفاوت هزینه از درایوهای سروری استفاده کنند.

دلیل آن ساده است:

هیچ کس نمی خواهد توضیح دهد که آنها داده ها را از دست داده اند. زیرا از درایو ارزان به صورت پشتیبانی نشده استفاده می کنند. درایوهای کلاس Enterprise تقریباً دارای ضمانت و پشتیبانی مناسب برای محیط های تجاری هستند.

 

منبع:

itprotoday

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *