لطفا قبل از خرید محصول به نکات ذیل دقت فرمایید :

شرایط گارانتی :

  1. اس اس دی های سامسونگ به دو دسته تقسیم بندی میشوند ، اس اس دی های کلاینت و اس اس دی های اینترپرایز

اس اس دی های کلاینت که شامل مدل های : EVO 860/870/970/980  و PRO میباشند و نوع کاربری آن ها برای کلاینت و مصرف کننده عادی میباشد ، این نوع اس اس دی ها به علت ساختاری که دارند ، قادر به کار بر روی سرور و استوریج های سازمانی ( مانند qnap و San storage , HPE servers )نمیباشند ، ولی متاسفانه به علت شرایط بد اقتصادی ، شرکت های دیتاسنتر بر روی سرورهای خود از این نوع  اس اس اس دی ها استفاده میکنند ، که تبعات جبران ناپذیری از جمله عمر کوتاه اس اس دی به علت ورودی بالای اطلاعات و یا افزایش دما و در نهایت ، سوختن اس اس دی میشود. با توجه به این که این نوع اس اس دی ها طول عمر بسیار کوتاه تری نسبت به اس اس دی های اینترپرایز دارند ، به هیچ عنوان توصیه نمیشود که این اس اس دی ها بر روی سرور نصب شوند .

برای اطمینان از نوع کلاینت و اینترپرایز ، در سایت مرجع سامسونگ در محصول مورد نظر ، در قسمت Specification ، نوع استفاده محصول نوشته شده است .

در صورتیکه کاربر از اس اس دی های کلاینت جهت  استفاده در سرور استفاده کرده باشد ، شامل گارانتی نمیشود .

2. اس اس دی ها دارای فرم فاکتور های مختلفی میباشند ، مانند SATA,SAS,NVMe .. در صورتیکه کاربر نوع اس اس دی که انتخاب میکند مطابق با سیستم مورد استفاده نباشد ، اس اس دی شامل گارانتی نمیشود . در نظر داشته باشید که ، در صورتیکه اس اس دی مطابق با سیستم مورد استفاده نباشد ، به طور مثال استفاده از اس اس دی M.2 NVMe در اسلات اس اس دی M.2 SATA باعث افزایش دما و در نهایت سوختن سریع اس اس دی میشود .

3. اس اس دی های سامسونگ دارای طول عمر مشخصی میباشند ، که اصطلاحا TBW گفته میشود و منظور میزان نوشتن بر روی اس اس دی میباشد ، در صورتیکه کاربر این میزان از استفاده را زودتر از مدت زمان گارانتی محصول به اتمام برساند ، اس اس دی عمر مفید خود را به پایان رسانده و در نهایت از گارانتی خارج میشود .

4.در صورت استفاده از اس اس دی جهت ماینینگ ، به هیچ عنوان شامل گارانتی نمیباشد .

5.مدت زمان گارانتی اس اس دی های سامسونگ 2 سال یا حداکثر میزان نوشتن (TBW) ، میباشد.

راهنمای میزان TBW اس اس دی های سامسونگ در سایت مرجع

شرایط مرجوعی :

در صورتیکه مشتری نیاز به تعویض اس اس دی داشته باشد ، در شرایطی که پلمپ اس اس دی باز نشده باشد و استفاده نشده باشد ، از زمان خرید تا 24 ساعت بعد از آن امکان مرجوعی و فقط تعویض با اس ا س دی دیگر امکان پذیر میباشد .

 

شرایط بسته بندی اس اس دی :

1.اس اس دی های کلاینت سامسونگ ، دارای بسته بندی سامسونگ میباشند . و دارای پلمپ میباشند ، اصطلاحا Retail Pack ، هستند .

2.اس اس دی ها اینترپرایز سامسونگ ، به صورت پالت 6 عددی سامسونگ در سری های ساتا و پالت 4 عددی سامسونگ در سری های SAS و U.2 میباشند .

3. بر روی اس اس دی های  پرتابل سامسونگ سری T5 ، T7 نرم افزار سامسونگ به صوت کارخانه ای نصب شده است ، در صورتیکه حداکثر سرعت اشاره شده در مشخصات محصول بر روی سیستم عامل مشتری دیده نشود ، دلایل بسیاری دارد که ، رایج ترین دلیل آن عدم پشتیبانی سیستم عامل مشتری به پروتوکول UAS میباشد .جهت استفاده بهتر از این مدل اس اس دی ها از راهنمای سامسونگ استفاده کنید .

 

ویدیو محصولات در صفحه محصول موجود میباشد و کالای تحویلی به مشتری ، همان میباشد .

 

منابع مورد استفاده  :

میزان TBW مشخص شده برای اس اس دی های سامسونگ

راهنمای تشخیص پروتوکول UAS