SSD

تولید SSD 200 ترابایتی توسط کمپانی Nimbus Data

تولید SSD 200 ترابایتی توسط کمپانی Nimbus Data

200 ترابایت تنها در یک SSD

مدیرعامل Nimbus Data به تازگی در جریان مصاحبه با TechRadar Pro اشاره کرد که این شرکت قصد توسعه یک SSD با ظرفیت شگفت انگیز 200TB  را دارد و قول عرضه این محصول را تا اواخر سال جاری داد.

Nimbus Data تمرکز خود را بر جایگزین کردن SSD های 100 ترابایتی با نسل جدید SSD ها با ظرفیت دو برابر قرار داده؛

این در حالیست که Thomas Iskovich -مدیر عامل کمپانی- وعده داده که محصول جدید علاوه بر ظرفیت بیشتر، مصرف انرژی پایین تر و همینطور عملکرد به مراتب بهتری خواهد داشت.

البته در این مصاحبه مشخصات کامل این محصول فاش نشد و حتی هنوز اینترفیس این محصول از بین دو اینترفیس محبوب SATA  و SAS نامشخص است.

Thomas Iskovich در ادامه صحبت های خود بیان کرد:

ما در حال کار بر روی یک جانشین مناسب برای SSD صد ترابایتی خود هستیم؛

محصول جدید عملکرد بهتری خواهد داشت و مصرف انرژی نیز در آن بهینه‌سازی شده است.

انتظار داریم که این SSD نسل جدید، در سال 2022 برای عرضه آماده شود.

مدیر عامل Nimbus Data اذعان داشت که شرکت تحت فرمانش تمرکز خود را بر روی ساخت این درایو 200 ترابایتی قرار داده و احتمالا درایو بعدی این کمپانی با ظرفیت 200 ترابایت روانه بازار خواهد شد.

تولید SSD 200 ترابایتی توسط کمپانی Nimbus Data

تولید SSD 200 ترابایتی توسط کمپانی Nimbus Data

خیز Nimbus Data برای کنار زدن رقبا

با گذشتن از شرایط ویژه دوران اپیدمی کرونا و همینطور کاهش محدودیت ها، شرکت های فعال در این زمینه از جمله Nimbus Data فعالیت جدی خود را از سر گرفته اند و این موضوع نوید تولید درایوهای جدید با ویژگی های ممتاز نسبت به نسل قبل را می دهد.

در صورت تولید این SSD 200 ترابایتی، ظرفیت این درایو نسبت به محصولات Seagate که IronWolf Pro و Exos نام دارند، 10 برابر خواهد بود.

به طور حتم یک درایو SSD با گنجایش 200 ترابایت نسبت به 10 درایو HDD با ظرفیت 20 ترابایت مصرف انرژی و تولید گرمای بسیار پایین تری خواهد داشت.

با تمام وجود نمی توان از هزینه بسیار بالای تولید این درایو چشم پوشی کرد.

در حال حاضر قیمت درایو 100 ترابایتی Nimbus Data نزدیک به 40.000 دلار است و به احتمال زیاد درایو نسل آینده قیمتی دو برابری نسبت به نسل حاضر خواهد داشت.

منبع : سخت افزار مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *