SSD

چگونه SSD ها از نقض اطلاعات جلوگیری می کنند؟

چگونه SSD ها از نقض اطلاعات جلوگیری می کنند؟-ssdbazar

چگونه SSD ها از نقض اطلاعات جلوگیری می کنند؟

شکی نیست که اس اس دی ها تحولی قابل توجه در عرصه ذخیره سازی بوجود آورده اند. سرعت بالا, خرابی کمتر, دوام بالا, اشغال فضای کمتر از مهمترین ویژگی های اس اس دی هاست. در این مقاله میخواهیم SSD ها را از نقطه نظر امنیت بررسی کنیم و اینکه چگونه SSD ها از نقض اطلاعات جلوگیری می کنند؟

چگونه SSD ها از نقض اطلاعات جلوگیری می کنند؟

دولت فدرال ایالات متحده همچنان هدف اصلی هکرها است. دولت این واقعیت را تصدیق کرد و کمیته امنیت داخلی و امور دولتی سنای ایالات متحده گزارشی را تنظیم کرد که عنوان آن گویای همه چیز است: امنیت سایبری فدرال: داده های آمریکا هنوز در خطر است. گزارش به جزئیات متعدد نقض داده های فدرال می پردازد: به گزارش Ars Technica، از جمله نقض داده های دولتی SolarWinds که توسط سرویس اطلاعات خارجی روسیه انجام شده و یک هک چینی با استفاده از یک آسیب پذیری در Pulse Connect Secure. همانطور که گزارش دولت اشاره می‌کند، «هفت آژانس هنوز در تأمین مؤثر داده‌ها شکست می‌خورند».

نویسندگان موافقند که ریشه‌یابی سریع این حملات و پاسخ به آنها برای امنیت ملی بسیار مهم است. یکی از عناصر مهم در هر استراتژی امنیتی فدرال، استفاده از درایوهای حالت جامد (SSD) با حافظه با دسترسی تصادفی پویا (DRAM) است.

DRAM کار را انجام می دهد

DRAM SSD یک راه حل ذخیره سازی است که برای ذخیره ایمن داده ها با رمزگذاری خودکار و پاک کردن کامل آن در صورت لزوم طراحی شده است. داده های رمزگذاری شده از یک قفل و یک کلید استفاده می کنند، بنابراین تنها شخصی که کلید مجازی را در اختیار دارد می تواند به داده ها دسترسی پیدا کند. درایوهای SSD سامسونگ، از جمله 870 QVO، برای استفاده دولتی مناسب هستند. زیرا دارای رمزگذاری مبتنی بر سخت افزار هستند و کلیدهای رمزگذاری مستقیماً در کنترل کننده درایو به جای حافظه سیستم آن تعبیه شده است.

همانطور که داده ها روی درایو نوشته می شوند، SSD های خود رمزگذاری شونده سامسونگ به طور خودکار از آن محافظت می کنند. این بدان معناست که امکان ندارد کاربر رمزگذاری دستی داده ها را فراموش کند.

مقایسه با HDD

این عملکرد به شدت با هارد دیسک های چرخان سنتی (HDD) متفاوت است. HDDها از رمزگذاری نرم افزاری از طریق واحد پردازش مرکزی سیستم (CPU) یا SSD های فروشنده استفاده می کنند. کاملا واضح است که رمزگذاری مبتنی بر نرم افزار برای استفاده دولتی خوب نیست. زیرا فرآیند رمزگذاری در لایه نرم افزار اتفاق می افتد. هر کسی که به سیستم نفوذ کند می تواند داده ها را رهگیری کند و به طور بالقوه کلید رمزگذاری را هک کند.

در همین حال، یک رمزگذاری مبتنی بر سخت افزار از پردازنده خود استفاده می کند و از بقیه درایوها و منابع موجود در دستگاه جدا می شود. این ویژگی محافظت از داده‌ها را قبل از راه‌اندازی فراهم می‌کند. همیشه روشن است و کار می‌کند و مقررات انطباق را رعایت می‌کند. رمزگذاری مبتنی بر نرم‌افزار معمولاً برای شروع به ورودی کاربر نیاز دارد و بنابراین آنقدر امن نیست.

 

Data Security

Data Security

 

مهمتر از همه، توانایی پاک کردن اطلاعات از یک SSD به طور ایمن وجود دارد. به جز مواردی که یک درایو را به طور کامل پاک می کنید، داده ها به سادگی در حافظه هستند و منتظرند تا کسی وارد شود و آن را بگیرد! این واقعیت در حال حاضر برای سازمان‌ها در تمام بخش‌ها دردسرساز است. اما در بخش عمومی نقض داده‌ها می‌تواند به معنای افشای هویت و اطلاعات شخصی قابل شناسایی میلیون‌ها نفر باشد. تمام اس اس دی های سامسونگ با نرم‌افزار Magician سامسونگ عرضه می‌شوند که دارای ویژگی‌های پاک کردن ایمن و امنیت داده برای کاهش این خطر است.

این نرم افزار به کاربران امکان می دهد تا سلامت درایو را بررسی کنند، معیارها و بهینه سازی را انجام دهند و SSD های خود را سفارشی کنند. همچنین امکان حذف دائمی داده های حساس را بدون به خطر انداختن عملکرد SSD فراهم می کند.

 

ssd samsung magician-ssdbazar

ssd samsung magician-ssdbazar

 

انتخاب درایو مناسب متناسب با نیازهای شما

امنیت تنها موردی که باید به آن توجه کرد در هنگام خرید اس اس دی نیست. سرعت و ظرفیت نیز اهمیت فزاینده ای پیدا کرده اند. این که آیا یک سازمان از SSD های خود برای تقویت تجزیه و تحلیل سطح بالا استفاده می کند یا برنامه های بسیار محرمانه را اجرا می کند، داشتن یک درایو سریع مهم است. در واقع، برخی از برنامه‌ها وجود دارند که نمی‌توانند روی درایوهای کندتر اجرا شوند، بدون اینکه عملکرد آنها به میزان قابل توجهی کاهش یابد. این بدان معناست که کاربران زمان خود را صرف انتظار برای پاسخ دادن به داده ها و برنامه ها می کنند تا اینکه خدمت کنند!

متأسفانه، این نیاز فزاینده به سرعت و ظرفیت، معمولاً به قدرت بیشتری نیز نیاز دارد. در گذشته، هزینه‌های بودجه بیشتری نیز نیاز داشت. لازم نیست اینطور باشد. پیشنهادات فعلی DRAM سامسونگ ظرفیت ها و سرعت های بالاتری را ارائه می دهد. EVO 870 و QVO 870 در ظرفیت های 1 ترابایت، 2 ترابایت، 4 ترابایت و 8 ترابایت موجود است و دارای سرعت خواندن/نوشتن 530 مگابایت بر ثانیه و 560 مگابایت بر ثانیه است.

هر دو درایو از طریق نرم افزار magician سامسونگ بهبودهایی در عملکرد کسب می کنند. جدیدترین نسخه، Magician 7، حتی به کاربران این امکان را می‌دهد که تنظیمات برگزیده خود را تنظیم کرده و عملکرد، مصرف انرژی، ظرفیت، سلامت، قابلیت‌های امنیتی و موارد دیگر را از طریق داشبورد جدید بهبود یافته مدیریت کنند. به عنوان مثال، کاربران می توانند درایوهای خود را برای افزایش بهره وری انرژی در حالت Power Saving قرار دهند.

 

 

 

راهنمای بیشتر جهت انتخاب اس اس دی را اینجا بخوانید.

منبع: Samsung

ترجمه و ویرایش: اس اس دی بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *