SSD

سریع ترین اس اس دی کدام نوع است؟

سریع ترین اس اس دی کدام نوع است؟-ssdbazar

سریع ترین اس اس دی کدام نوع است؟

هنگامی که میخواهید حافظه ذخیره سازی دستگاه خود را ارتقا دهید مطمئنا این سوال در ذهن شماست که “سریع ترین اس اس دی کدام نوع است؟”هنگام تصمیم گرفتن برای خرید اس اس دی باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. نه فقط میزان ذخیره سازی درایو. هنگام انتخاب نوع SSD برای دستگاه خود، باید سرعت، خوانایی، سر و صدا و مصرف برق را در نظر بگیرید.

درایو حالت جامد (SSD) یک واحد ذخیره اضافی برای رایانه شما است. که داده ها را با استفاده از حافظه فلش ذخیره می کند. توانایی خواندن و نوشتن داده ها با سرعتی چند برابر سریعتر از هارد دیسک اجرا می شود. برنامه های شما بسیار سریعتر بارگیری می شوند. و ممکن است وقتی کامپیوتر را روشن می کنید متوجه شوید که چقدر روان است.

اگر هنوز از هارد دیسک استفاده می کنید، ممکن است بخواهید ارتقاء به SSD را در نظر بگیرید. به خصوص اگر یک بازی باز هستید. بعد از انجام تعویض متوجه تفاوت زمان پاسخگویی رایانه خود می شوید. SSD ها برای کارکردن به قدرت کمتری نیاز دارند. بنابراین باتری شما را از بین نمی برد.

دو نوع SSD وجود دارد:

  1. SATA
  2. PCIe/NVMe

Serial Advanced Technology Attachment SSDS (SATA)

SSD های SATA کندتر هستند. زیرا از رابط کاربری مشابه هارد دیسک ها استفاده می کند. اما همچنان رایانه شما را چهار یا پنج برابر بیشتر از یک هارد دیسک افزایش می دهند.

رایج ترین نوع اس اس دی ساتا SSD SATA 2.5 اینچی است. زیرا می تواند در رایانه های قدیمی استفاده شود. سرعت متوسط ​​SATA ها حدود 500-550 مگابیت بر ثانیه است و حداکثر آن 600 مگابیت بر ثانیه یا 6 گیگابیت بر ثانیه است.

 

EVO 870 نسل جدید اس اس دی های اینترنال ساتا 2.5 اینچی

Samsung SATA SSD EVO 870 500GB -MZ-77E500B ssdbazar

Samsung SATA SSD EVO 870 500GB MZ-77E500B ssdbazar

(خرید اس اس دی های اینترنال ساتا 2.5 اینچی در اس اس دی بازار با بهترین قیمت)

Mini-SATA SSDs

SSD های mSATA نسخه های کوچکتری از SATA SSDS هستند. آنها عمدتا برای دستگاه های کوچکتر مانند تلفن، رایانه لوحی، نوت بوک و لپ تاپ های بسیار نازک استفاده می شوند. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید از آن برای رایانه خود استفاده کنید. آنها هنوز تمام مشخصات SSD SATA 2.5 اینچی با حداکثر سرعت 600 مگابیت بر ثانیه را دارند.

سریع ترین اس اس دی کدام نوع است؟

 

M.2 SSDs

SSD های M.2 قطعه های کوچک و مستطیلی هستند. بیشتر در دستگاه های تلفن همراه و لپ تاپ های باریک به دلیل فرمت کارت تخت و جمع و جور استفاده می شوند. با این حال، آنها هنوز می توانند در رایانه ها استفاده شوند. فقط در صورتی که مادربرد شما شکافی برای آن داشته باشد. آنها سریعتر و گرانتر از SSD SATA هستند. و می توانند حداکثر 2 ترابایت داده ذخیره کنند. متداول ترین اندازه ها برای SSD های M.2 عبارتند از 2242 ، 2260 ، 2280 و 22110. اعداد نشان دهنده اندازه SSD ها بر اساس عرض و طول هستند.

970 Evo Plus از سریعترین اس اس دی های M.2

خرید اس اس دی

سریع ترین اس اس دی کدام نوع است؟-2tb-evo-plus-970-ssdbazar

­­

Non-Volatile Memory Express (NVMe)

NVMe مخصوص فلش و SSD های نسل جدید ساخته شده است. که بهترین عملکرد را دارند و بیشترین زمان پاسخگویی را دارند. با SSD های PCIe خوب کار می کند تا داده ها را به سرعت و به رایانه و کارت ذخیره سازی شما منتقل کند.

SSD های NVMe داده ها را با سرعت عملکرد بالا در حدود 3000-3500 مگابیت بر ثانیه یا 3-3.5 گیگابیت بر ثانیه انتقال می دهند. می توانید یک فایل 30 گیگابایتی را در حدود 15 ثانیه یا کمتر به رایانه خود منتقل کنید.

Pro 980 سریعترین اس اس دی PCIe NVMe M.2

خرید اس اس دی

Pro 980 2TB-سریع ترین اس اس دی کدام نوع است؟

 

 

Add-In Card SSDs (AIC)

SSD AIC ها معمولاً سرعت بسیار بالاتری نسبت به سایر درایوها دارند. زیرا بر روی گذرگاه PCIe Express کار می کند. همانطور که در بالا ذکر شد، PCIe سریعتر SSD است و بنابراین سرعت عملکرد بالاتری نسبت به SATA خواهد داشت. بنابراین AIC ها می توانند بسیار سریعتر عمل کنند. همچنین، AIC ها بیشتر از درایوهای M.2 ترجیح داده می شوند زیرا می توانند به خطوط بیشتری در PCIe دسترسی داشته باشند. آنها فقط در رایانه های رومیزی قابل استفاده هستند. بنابراین درایو آنها به مادربرد متصل می شود. و بیشتر برای کنترل کننده های RAID یا کارت های گرافیکی استفاده می شود.

samsung pm1725-ssdbazar

ssd samsung pm1725-ssdbazar

از کدام SSD باید استفاده کرد؟

نوع SSD که باید استفاده کنید بستگی به دستگاه شما دارد. همچنین بستگی به نوع کاربری که میخواهید هم دارد.(اگر نمیدانید کدام اس اس دی مناسب شماست حتما این مطلب را بخوانید.)

برای رایانه ها، مادربرد خود را بررسی کنید. و دریابید که چه نوع شکاف هایی دارید. دستگاه های مختلف انواع مختلف درایوها را پشتیبانی می کنند.

اگر شما یک گیمر هستید و می خواهید رایانه خود را بهینه کنید به دلیل رابط سریعتر، احتمالاً SSD PCIe را دریافت خواهید کرد. بازی های شما در صورت نصب بر روی SSD نسبت به هارد دیسک معمولی سریعتر شروع و اجرا می شوند. گیمرها به درایو رایانه ای نیاز دارند که بتواند به سرعت به داده ها دسترسی پیدا کند. علاوه بر این، اگر تا به حال به طور کلی بازی کرده اید، می دانید که بازی ها حاوی مقادیر زیادی داده مانند صدا، گرافیک با وضوح بالا و موارد دیگر هستند، که گاهی اوقات به بیش از 100 گیگابایت داده می رسد.

فقط دانلود بازی, تمام داده های بازی نیست. وقتی بازی خود را انجام می دهید، داده ها نیز ذخیره می شوند. هر زمان که بازیکن شما در بازی بالا می رود، داده ها ذخیره می شوند. هر زمان که پخش کننده شما با پخش کننده دیگر ارتباط برقرار می کند، داده ها ذخیره می شوند. هر زمان که پخش کننده شما ماموریت دیگری را شروع می کند، داده ها ذخیره می شوند. داده ها برای همه چیز نوشته می شوند.

اگر بارگیری بازی شما از هارد دیسک شما دو تا سه دقیقه طول می کشد، فکر کنید که اگر روی SSD کار می کرد، چقدر سریعتر می شد. هرچه زمان بارگیری بازی بیشتر طول بکشد، گیم پلی شما مختل می شود.

در آخر

برای عملکردهای روزمره که نیازی به انتقال سرعت داده ها ندارند، می توانید خرید اس اس دی ساتا را مد نظر داشته باشید.

هنوز HDD های سنتی وجود دارد که می توانید از آنها برای ذخیره داده های خود استفاده کنید. فقط به سرعت منتقل نمی شود و احتمالاً عمر باتری بیشتری را می گیرد. به خاطر داشته باشید که درایوهایی که ظرفیت ذخیره سازی کمتری دارند، ماژول های حافظه کمتری دارند و به نوبه خود عملکرد کندتری خواهند داشت. هارد دیسک ها عموماً برای کسانی است که می خواهند تصاویر و فیلم های قدیمی زیادی را ذخیره کنند که لازم نیست آنها را بررسی کنند.

اینکه آیا انتقال اطلاعات شما خراب می شود یا خیر، به خوانایی درایو بستگی دارد. معمولاً SSD ها از قابلیت اطمینان بالاتری برخوردار هستند. زیرا برای کار به قطعات متحرک احتیاج ندارند در حالی که هارد دیسک ها باید داده های شما را روی دیسک بنویسند. بنابراین احتمال خرابی داده ها وجود دارد.

قیمت درایوهای حالت جامد در طول سالها به طور چشمگیری کاهش یافته است. بنابراین می توانید بدون مشکل به یکی ارتقا دهید. فقط باید مطمئن شوید که دستگاه شما با درایو سازگار است.

در صورتی که خواهان بالاترین سرعت و کارایی هستید پیشنهاد ما Samsung SSD PCIe NVMe M.2 PRO 980 است.

SSD های PCIe پهنای باند بیشتری دارند و سه تا چهار برابر سرعت و عملکرد بیشتری نسبت به SSD SATA ارائه می دهند.

به این معنی که SSD های PCIe سریع ترین نوع SSD ها هستند.

پس در هنگام خرید اس اس دی موارد را مد نظر داشته باشید.

 

منبع: patriotmemory

ترجمه و ویرایش: SSDBAZAR

 

 

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “سریع ترین اس اس دی کدام نوع است؟

  1. م.ع گفت:

    سلام، آیا برای لپ تاپهای ساخت 2012 تا 2013 که sata 3 pci express نیز در توضیحات مادربوردشان هست، (X16) می توان از ssd pcie 980 بهره برد؟ چطور؟ سپاس

    1. سلام روز بخیر ، در قسمت spec مادربرد اسلات هایی که دستگاه شما رو ساپورت میکنه زده شده ، بر اساس اسلات ها انتخاب بفرمایید sata ، nvme …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *