SSD

بهترین اس اس دی های PCI Express NVMe برای سال 2021

بهترین اس اس دی های PCI Express NVMe برای سال 2021-ssdbazar

بهترین درایوهای PCI Express NVMe Solid State Drive (SSD) برای سال 2021

درایوهای حالت جامد که به پروتکل NVMe پایبند هستند سریعترین درایوهای ذخیره سازی داخلی هستند. که می توانید برای ساخت رایانه یا ارتقاء لپ تاپ های خاص خریداری کنید.در اینجا نحوه انتخاب بهترین اس اس دی های PCI Express NVMe برای سال 2021 از بررسی های عمیق ما، آمده است.

بهترین اس اس دی های PCI Express NVMe برای سال 2021

PCI Express NVMe

خرید SSD به معنای روبرو شدن با دریایی از کلمات اختصاری است. مشکل ترین آنها صخره های دندانه دار است که از آب بیرون می آیند. به شکل تخته مدار هستند و اگر مراقب نباشید، آماده ارتقاء شما هستند.

ما قبلاً به مقایسه حافظه ذخیره سازی HDD و SSD پرداختیم. همچنین تمام موارد لازم جهت بررسی برای خرید اس اس دی را در راهنمای خرید SSD ذکر کردیم.SSD مخفف “درایو حالت جامد” است. یک درایو ذخیره سازی که از حافظه فلش در ماژول هایی به نام NANDs تشکیل شده است و توسط یک تراشه کنترل کننده اداره می شود. (نام NAND از نوعی دروازه منطقی در جبر بولی آمده است. متأسفانه خرید SSD در سالهای اخیر با ظهور سه فناوری جدید پیچیده شده است:(به اختصار PCIe) M.2 ، PCI Express و NVMe. هر سه متمرکز بر کوچک تر یا سریعتر شدن SSD هستند. آنها همچنین خرید اس اس دی را بیش از همیشه چالش برانگیز می کنند.

SSD ها چرا تغییر شکل می دهند؟

تا چند سال گذشته، SSD معمولی یک اسلب کوچک بود. به گونه ای طراحی شده بود که در یک فضای داخلی یا درایو در داخل رایانه به عنوان یک هارد دیسک در حال چرخش قرار بگیرد. هنوز می توانید SSD ها را در این فاکتور فرم، که به درایوهای 2.5 اینچی معروف هستند پیدا کنید. اما زمان تغییر کرده است.

بهترین اس اس دی های PCI Express NVMe برای سال 2021

ssd form factors-ssdbazar.com

تقریباً تمام مادربردهای جدید رومیزی و بردهای منطقی اکثر لپ تاپ های فعلی دارای اسلات هایی هستند که برای SSD های بسیار کوچکتر طراحی شده است. این اسلات ها به اسلات M.2 معروف هستند و SSD هایی را که شبیه آدامس های سیلیکونی هستند، می پذیرند. بسته به درایو، آن چوب کوچک باریک ممکن است فضای ذخیره سازی بسیار سریع تری نسبت به درایوهای بزرگتر تامین کند.

چرا SSD ها اینقدر طول کشیدند تا کوچک شوند؟

در واقع، از نقطه نظر سختگیرانه ی تولید، آنها هرگز نیازی به بزرگ بودن در وهله اول نداشتند. SSD های کلاسیک 2.5 اینچی فضای زیادی در داخل خود دارند. زیرا تراشه های حافظه بسیار کوچکتر از مکانیزم های درایو چرخشی هستند. اما به گونه ای طراحی شده اند که در جایگاه های موجود جایگزین هارد دیسک شوند. در حرکت از دسکتاپ های حجیم به لپ تاپ ها و تبلت های بسیار باریک، یک چیز مشخص شد: این نوع درایو حجیم باید برود. یک درایو M.2 یک SSD را به موارد ضروری خود کاهش می دهد: فقط یک نوار از یک برد مدار با سیلیکون، بسیار باریک تر و راحت تر در فضاهای تنگ قرار می گیرد.

ابتدا، کمی در مورد M.2

اکثر درایوهای M.2 دقیقاً زیبا نیستند. آنها مانند تخته مدار برهنه با تراشه های سیلیکون روی آنها پیوند خورده اند. برخی از آنها ممکن است با یک پخش کننده گرما یا یک هیت سینک (معمولاً مجموعه ای از باله های فلزی) که قسمت های مساوی کاربردی و تزئینی دارند، روی آنها قرار گیرد. مهمترین چیزی که باید در مورد M.2 بدانید این است که چیست و چی نیست!

اگرچه معمولاً از M.2 به عنوان رابط استفاده می شود، اما این تمام داستان نیست. M.2 همچنین یک شکل فیزیکی است و بر کلیدی که به درایو اجازه می دهد بر روی مادربرد جا بگیرد، حاکم است.

گذرگاه داده یا مسیری که داده های شما از طریق آن به یک درایو M.2 حرکت می کند یک مساله دیگر است. جایی که PCI Express و NVMe وارد می شوند. ما در یک لحظه به اهمیت NVMe می رسیم. ابتدا، اجازه دهید ویژگیهای فیزیکی کلیدی درایو M.2 را که باید درک کنید، مورد بحث قرار دهیم.

همانطور که در جمع بندی بهترین درایوهای حالت جامد M.2 را بررسی می کنیم، درایوهای M.2 با یک عدد چهار یا پنج رقمی که در نام یا مشخصات آنها ذکر شده است تمایز می یابد. این عدد به صورت میلی متر اندازه گیری می شود که دو رقم اول عرض درایو و دو یا سه رقم باقی مانده طول آن را به شما می گویند.

M.2 Types

در عمل، همه درایوها و شکافهای M.2 امروزه سازنده کامپیوتر یا ارتقاء دهنده کامپیوتر 22 میلی متر عرض دارند. بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که این عدد با 22 شروع شود. متداول ترین طول ها 80 میلی متر (M.2 Type-2280) و 60 میلی متر است (M.2 Type-2260). درایوهای به طول 30 میلی متر (M.2 Type-2230) یا طول 110 میلی متر (M.2 Type-22110) نیز وجود داردند. چرا تفاوت در طول؟ هرچه PCB درایو (برد مدار چاپی) طولانی تر باشد، سطح بیشتری برای نگهداری تراشه های حافظه دارد.

طول بیشتر هنگام نصب درایو M.2 در لپ تاپ اهمیت دارد. اکثر مادربردهای رومیزی با اسلات M.2 دارای نقاط نصب برای طول درایوهای مختلف هستند، در حالی که اکثر لپ تاپ ها فقط یک اندازه دارند. قبل از خرید فضای موجود را بررسی کنید.

بهترین اس اس دی های PCI Express NVMe برای سال 2021

M.2 drives in Type-2242, Type-2260, and Type-2280 sizes-ssdbazar

در ادامه…

طول درایو M.2 همیشه با ظرفیت آن ارتباط ندارد. اما هرچه قطعه بزرگتر باشد، مهندسان ماژول های حافظه بیشتری را می توانند بر روی آن جا بگیرند. با توجه به محدودیت فضا و تراکم، اکثر خانواده های درایو M.2 در 2 ترابایت قرار دارند. هر چند 4 ترابایت و حتی 8 ترابایت M.2 وجود دارد. هنگام خرید، پنج طبقه وسیع از ظرفیت را مشاهده خواهید کرد. با توجه به میزان داده ای که سازنده درایو برای تامین بیش از حد (در حاشیه ایمنی هنگام پیری درایو و خرابی سلول ها) در نظر گرفته است، تغییرات جزئی را مشاهده خواهید کرد. این کلاسهای ظرفیت عبارتند از:

  • 120GB or 128GB
  • 240GB, 250GB, or 256GB
  • 480GB, 500GB, or 512GB
  • 960GB or 1TB
  • 2TB

حال بیایید یک نکته مهم را تکرار کنیم: ممکن است طول و ظرفیت درایو حالت جامد M.2 را بدانید. اما این به شما در مورد گذرگاه یا رابط کاربری که از آن استفاده می کند اطلاع نمی دهد. دانستن این جزئیات حیاتی است. به همان اندازه که اطمینان حاصل کنید که درایو از نظر فیزیکی در فضایی که دارید متناسب است.

PCI Express and NVMe

PCI Express and NVMe

بهترین اس اس دی های PCI Express NVMe-PCI Express and NVMe

 

اولین درایوهای M.2 درایوهای Serial ATA (SATA) بودند. که در اصل نسخه برهنه ای از خویشاوند 2.5 اینچی آنها بود. هنوز می توانید SSD های SATA را در فاکتور فرم M.2 پیدا کنید و بسیاری از شکاف های M.2 آنها را می پذیرند. در برخی موارد، هر دو نسخه 2.5 اینچی و M.2 از یک درایو مشابه با عملکرد کمی بین آنها در دسترس است. به این دلیل است که با هر SSD SATA، داده های شما یک مسیر را طی می کند. خواه یک درایو نسبتاً بزرگ 2.5 اینچی متصل به رایانه خود را با کابل SATA یا یک میله در شکاف M.2 قرار دهید.

SSD های M.2 مبتنی بر SATA همه خوب هستند. اما امروزه بیشتر به مدل های اقتصادی محدود می شوند.PCI Express جایی است که سرعت پیشرفته در آن قرار دارد. سیستم شما به طور خاص به اسلات M.2 نیاز دارد که از PCI Express برای استفاده از این درایوها پشتیبانی کند. برخی اسلات های مادربرد رومیزی از هر دو نوع پشتیبانی می کنند.

یک لپ تاپ ممکن است فقط SSD های M.2 را که از گذرگاه SATA استفاده می کنند پشتیبانی کند. که این امر می تواند کارهایی را که می توانید از نظر ارتقا انجام دهید محدود کند. تنها دلیلی که می توانید در آن شرایط ارتقا دهید افزایش ظرفیت ذخیره سازی موجود است.(آشنایی بیشتر با NVMe)

PCIe

بسیاری از لپ تاپ های ممتاز امروزی می توانند از درایوهای PCI Express M.2 استفاده کنند. (مهم: برخی مانند آخرین MacBook Pro های Apple، درایوهای PCI Express را به صورت غیرقابل ارتقاء به صفحه اصلی لپ تاپ لحیم کرده اند. بنابراین “PCI Express SSD” لزوماً به معنای “ماژول SSD M.2 قابل جابجایی” نیست). همانطور که گفته شد تقریباً همه مادربردهای رومیزی جدید دارای اسلات M.2 هستند که اکثر آنها از درایوهای PCI Express پشتیبانی می کنند.

نسل اول SSD های M.2 PCI Express از رابط PCI Express x2 با توان بالاتر از SATA 3.0 استفاده کردند، اما نه چندان زیاد. خالا عوض شده. درایوهای اصلی M.2 امروزه از PCI Express 3.0 x4 (چهار خط پهنای باند) پشتیبانی می کنند. که در کنار فناوری موسوم به Non-Volatile Memory Express (NVMe) کار می کند. ایده پشت NVMe این است که عملکرد را بیشتر تسریع کنید، به ویژه با حجم کاری مقاوم.

NVMe

NVMe یک پروتکل کنترلی است که در سالهای اخیر بر SSD های داخلی تسلط یافته است. ممکن است شما اصطلاح AHCI را به طور گذرا شنیده باشید. این طرح کنترلی است که توسط هارد دیسک ها و SSD های SATA برای جریان داده در گذرگاه SATA استفاده می شود. اگرچه با SSD کار می کند، AHCI در زمان هارد دیسک ها اختراع شد. NVMe از ابتدا برای کنترل حافظه حالت جامد طراحی شده است. و برای ذخیره سازی بر اساس فلش بهینه شده است.

NVMe کلمه کلیدی است که امروزه هنگام خرید SSD M.2 باید به دنبال آن باشید. اما بدانید که سیستم شما و مادربرد آن به طور خاص باید از درایوهای PCI Express NVMe در BIOS پشتیبانی کنند تا درایو به عنوان یک دستگاه قابل بوت عمل کند. اکثر مادربردهای فعلی از درایوهای PCI Express x4 NVMe M.2 پشتیبانی می کنند.

اما شما باید به صورت اختصاصی بررسی کنید. (برخی از بردهای رومیزی دارای دو یا چند کانکتور M.2 هستند و پشتیبانی از مشخصات مشخص می تواند از شکاف به شکاف دیگر متفاوت باشد.) اما در خارج از مادربردهای دسکتاپ از دو یا سه سال گذشته، اسلات M.2 سازگار با NVMe داده نمی شود. بنابراین قبل از خرید یکی از این درایوها، دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید.

بهترین اس اس دی های PCI Express NVMe برای سال 2021

PCIe Gen4 SSD-ssdbazar

PCIe Gen4

همچنین، مطمئن شوید که اگر سیستم شما پشتیبانی می کند و درایو NVMe خریداری می کنید، هر درایو PCI Express مورد نظر شما به طور خاص یک مدل NVMe است. صرفاً استفاده از گذرگاه PCI Express لزوماً ضامن این امر نیست.

SSD های PCIe M.2 قبل از NVMe وجود داشت و اگرچه همه مدل های فعلی از NVMe پشتیبانی می کنند، اما برخی از قدیمی ها هنوز در بازار هستند. رایج ترین درایوهای حالت جامد امروزی دستگاه های PCI Express 3.0 x4 NVMe M.2 هستند و سریعترین درایوهای مبتنی بر SATA را در گرد و غبار رها می کنند.

یکبار دیگر

به یاد داشته باشید که برای نصب یکی از این درایوها به پشتیبانی مناسب سطح مادربرد نیاز دارید. برای رایانه های رومیزی، مشخصات مادربرد شما محل بررسی است. بسیاری از مادربردهای اخیر از M.2 SATA و M.2 PCI Express/NVMe پشتیبانی می کنند.

برای یک لپ تاپ، ممکن است مجبور شوید به تیم پشتیبانی سازنده پینگ دهید. تا آنچه در داخل است را پینگ کنید.

همچنین، همانطور که اشاره کردیم متوجه شدید که چند لپ تاپ SSD خود را مستقیماً به مادربرد لحیم می کنند تا فضا را ذخیره کنند. بنابراین ممکن است ارتقاء درایو ممکن نباشد. همچنین توجه داشته باشید که ارتقاء لپ تاپ به SSD جدید ممکن است شرایط ضمانت نامه موجود را نقض کند.

PCI Express 4.0: جدیدترین و بهترین

آماده خرید هستید؟ تعداد زیادی از درایوهای پیشرفته (و معمولاً کمی گرانتر) را مشاهده خواهید کرد که از PCI Express 4.0 پشتیبانی می کنند. در مقابل ما تعداد انگشت شماری از SSD های M.2 را که از رابط کاربری ارتقا یافته پشتیبانی می کنند، آزمایش کرده ایم. آنها واقعاً سریع هستند.

با این حال، چقدر می توانید تفاوت را تشخیص دهید. به کارهایی که با رایانه شخصی خود انجام می دهید بستگی دارد.

SSD samsung Pro 980-ssdbazar-بهترین اس اس دی های PCI Express NVMe

PCIe 4.0

سرعت خواندن برای SSD های PCIe 4.0 (مانند SSD 980 Pro سامسونگ) تا 7000 مگابیت بر ثانیه است. درایوهای PCI Express 4.0 آینده هستند. اما در حال حاضر آن را بیشتر در سیستم های دسکتاپ مدل بسیار جدید پیدا خواهید کرد. از نظر AMD، شما نیاز به یک مادربرد دارید که از چیپست AMD X570 یا B550 (برای پردازنده های اصلی Ryzen) یا AMD TRX40 (برای نسل سوم Ryzen Threadrippers) استفاده می کند.

اینتل پشتیبانی از PCIe 4.0 را با نسل یازدهم پردازنده های رومیزی “Rocket Lake-S” و پلتفرم چیپست جدید Intel Z590 معرفی کرد. و با پردازنده های موبایل نسل 11 “Tiger Lake” خود را به بازار لپ تاپ می آورد.

می توانید از این SSD های مبتنی بر PCIe 4.0 در سیستمهای فقط PCIe 3.0 استفاده کنید، اما سرعت آنها به سرعت PCIe 3.0 کاهش می یابد. بنابراین آیا شما باید یکی را انتخاب کنید؟ مطمئناً اگر قصد دارید رایانه AMD یا Intel جدید را با چیپست مناسب مونتاژ یا ارتقا دهید.

شما همچنین می توانید یکی را برای تصحیح آینده در نظر بگیرید، اما زمانی که دوباره ارتقا دهید، قیمت ها می تواند نسبت به مدل های 3.0 کاهش یابد. در حال حاضر، ما درایوهای PCIe 4.0 را به کسانی که دیوانه سرعتند، گیمرهای هاردکور و سازندگان محتوا که در جدیدترین رایانه های شخصی امروزی کار می کنند، واگذار می کنیم.

NVMe در اشکال دیگر: کارتهای توسعه PCI Express و درایوهای U.2

اگر به دنبال افزودن درایو PCI Express/NVMe به رایانه رومیزی با مادربرد قدیمی هستید که فاقد شکاف M.2 است. یکی از گزینه ها درایو M.2 روی “کارت حامل” است. در اصل، یک درایو M.2 بر روی کارت توسعه PCI Express نصب می شود. که در اسلات PCIe رومیزی با حداقل چهار خط قرار می گیرد.

 

کارت تبدیل Delock U.2 to PCIe Adapter 89469 تبدیل u.2 به pcie ssdbazar-min

کارت تبدیل Delock U.2 to PCIe Adapter 89469 تبدیل u.2 به pcie ssdbazar-min

 

ما راه حل هایی از این دست را از Intel ، Gigabyte ، Plextor ، Kingston و دیگران دیده ایم. همچنین، چند سازنده مادربرد (مانند ایسوس) یک کارت حامل M.2 خالی را در جعبه با مادربردهای گران قیمت خود قرار می دهند.

با یکی از این موارد، درایو M.2 بر روی کارت توسعه PCIe به شما امکان می دهد بدون داشتن شکاف پشتیبانی M.2، از سرعت PCI Express/NVMe استفاده کنید. با مادربردهای قدیمی، ممکن است کارت قابلیت بوت شدن را نیز افزایش دهد. بنابراین آن را بررسی کنید.

کارتهای توسعه PCI Express و درایوهای U.2

برخی از SSD های PCI Express M.2 می توانند در صورت استفاده مداوم داغ شوند. بنابراین نصب ماژول M.2 بر روی کارت عمودی نیز می تواند به معنای تهویه بهتر و در تئوری به دلیل گرما باعث کاهش فشار بیشتر شود. گفته می شود این درایوها آنقدر سریع هستند که در اکثر موارد معمولی انتقال داده ها را قبل از اینکه گرما به یک مسئله مهم تبدیل شود به پایان می رسانند.

U.2

یکی دیگر از درایوهای NVMe، درایو U.2، در حال حاضر فقط به تعداد انگشت شماری SSD محدود می شود. به عنوان مثال، SSD سری 750 اینتل که در سال 2015 آزمایش کردیم. و سری Intel Optane SSD 900P از اواخر سال 2017 درایوهای NVMe هستند. که در دو شکل ارائه می شوند.

یکی کارت مستقیم PCI Express است. دیگری درایو 2.5 اینچی بزرگ است که شبیه یک هارد دیسک ضخیم با یک هیت سینک سنگین در داخل است. رابط فیزیکی آن، که به U.2 معروف است، در سرورها بسیار رایج تر از رایانه های شخصی است.

برخی از مادربردهای گران قیمت، مانند سری Designare از گیگابایت، ممکن است دارای پورت U.2 داخلی باشند، اما اکثر آنها به یک آداپتور U.2 تخصصی نیاز دارند که به شکاف M.2 متصل شود.

INTEL NVME U2 DC-P4610 1.6TB SSDPE2KE016T801 اس اس دی اینتل

INTEL NVME U2 DC-P4610 1.6TB SSDPE2KE016T801 اس اس دی اینتل

شرکت آلمانی Delock کارت تبدیل هایی تولید کرده که U.2 را به PCIe تبدیل میکند. د صورتی که مادربرد شما اسلات PCIe X4 را دارد میتوانید از این کارت تبدیل استفاده کنید. (خرید این کارت تبدیل هم اکنون در اس اس دی بازار فراهم شده است.)

نکات خرید درایوهای NVMe

اندازه مهم است. ما کد مخفی را برای رمزگشایی طول و عرض درایو M.2 توضیح دادیم. اطمینان حاصل کنید که طول درایو با فضای موجود مطابقت دارد. مخصوصاً با ارتقاء لپ تاپ. طول بیشتر درایوهای حال حاضر 60 یا 80 میلی متر خواهد بود. همچنین هیت سینک یا پخش کننده بالای درایو را بررسی کنید. مطمئن شوید که در نصب تداخل ایجاد نمی کند. (اغلب می توانید هیت سینک را بردارید، اما در صورت وجود معمولاً به دلایل خوبی است.) در بیشتر موارد، SSD M.2 که دارای هیت سینک بزرگ مانند TeamGroup T-Force Cardea است. برای استفاده از لپ تاپ مناسب نیست.

لپ تاپ ها

در مورد لپ تاپ ها، ارتقاء SSD اغلب یک انتخاب دوتایی است که به نوع درایو پشتیبانی شده بستگی دارد. SATA یا PCI Express، پایان داستان. سناریوی معمول این است که شما یک درایو M.2 را با درایو با ظرفیت بیشتر جایگزین می کنید. اکثر لپ تاپ ها اسلات M.2 اضافی یا خالی ندارند، بنابراین مسیر تصمیم گیری شما بسیار ساده است.

مادربردهای رومیزی پیچیده تر هستند. زیرا برخی از اسلات های M.2 از درایوهای SATA و PCIe پشتیبانی می کنند. در مادربردهایی با دو یا چند شکاف M.2، ممکن است بین شکاف ها این مقدار متفاوت باشد. برخی فقط از SATA پشتیبانی می کنند. دیگران فقط PCI Express. و مادربرد قدیمی تر ممکن است فقط از PCI Express x2 به جای x4 پشتیبانی کند.

به طور خلاصه، باتلاقی است که باید با دقت در آن حرکت کرد. شما باید دقیقاً بدانید که برد شما برای استفاده بهینه شده است و بر این اساس خرید کنید.

مراقب بوت باشید

اگر دسکتاپ شما برای اولین بار از درایو PCI Express/NVMe استفاده می کند، با مادربرد یا سازنده رایانه مطمئن شوید که درایو قابل بوت شدن است. بعید است. اما ممکن است برای رسیدن به آنجا نیاز به ارتقاء BIOS باشد. (این مشکل مربوط به مادربردهای قدیمی است، نه مادربردهای فعلی.)

آن را به طور مناسب قیمت گذاری کنید

مقایسه SSD ها از نظر ارزش و هزینه مشکل است. اما بهترین معیار قیمت هر گیگابایت است. درایوهای PCIe تمایل به سفارش حق بیمه دارند. برای به دست آوردن هزینه هر گیگ، قیمت (به دلار) را بر ظرفیت (بر حسب گیگابایت) تقسیم کنید.

به عنوان مثال، یک درایو 1 ترابایتی که 100 دلار فروخته می شود. به ازای هر گیگابایت حدود 10 سنت کار می کند. این یک خط کش است که می توانید از آن برای مقایسه درایوهای با ظرفیت های مختلف استفاده کنید.

در نهایت ، کدام SSD PCI Express را بخرم؟

اگر با خواندن مطالب بالا هنوز هم دچار شک و تردید برای خرید اس اس دی هستید پیشنهاد میکنم بار دیگر مقاله ی جامع ما جهت راهنمای خرید SSD را مطالعه بفرمایید.

در نهایت با شناسایی سیستم خود و میزان کارایی که میخواهید و همچنین میزان هزینه ای که میخواهید بکنید میتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

در صورتی که یک گیمر هستید و به دنبال بهترین اس اس دی برای گیمینگ میگردید پیشنهاد میکنم مقاله ما را در مورد بهترین SSD های سامسونگ برای بازی و همچنین بهترین SSD ها برای PS4 در سال 2021 را مطالعه بفرمایید.

در جدول زیر تعدادی از بهترین اس اس دی های PCI Express NVMe برای سال 2021 را به انتخاب اس اس دی بازار میتوانید ببینید و مقایسه کنید:

مشخصات

ADATA XPG S40G

 

Crucial P5 Plus

Intel SSD 670P

Samsung SSD Pro 980

 

WDBlue SN550

Addlink S70

MSI Platium M480 HS

 

فرم فاکتور

M.2 Type 2280

M.2 Type 2280

M.2 Type 2280

M.2 Type 2280

M.2 Type 2280

M.2 Type 2280

M.2 Type 2280

نوع  NAND

TLC

TLC

QLC

MLC

TLC

TLC

TLC

سازنده کنترلر

Realtek

Micron

Silicon Motion

Samsung

Western Digital

Phison

Phison

نوع  PCIePCI Express 0.3 x4PCI Express 4.0PCI Express 0.3 x4PCI Express 4.0PCI Express 0.3 x4PCI Express 0.3 x4PCI Express 4.0
NVMe
سرعت خواندن ترتیبی Mb/s

3500

6600

3500

7000

2450

3400

7000

سرعت نوشتن ترتیبی Mb/s

3000

5000

2700

5000

1950

3000

6800

TBW

640 TB

600 TB

370 TB

600 TB

600 TB

1200 TB

1400 TB

میزان گارانتی(سال)

5

5

5

5

5

5

5

بهترین اس اس دی های PCI Express NVMe

 

 

منبع: Pcmag

ترجمه و ویرایش: ssdbazar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *